Hétfői Kávé: Cappuccino

Régen nem igazán mertem kísérletezgetni a számomra semmit sem jelentő kávénevekkel, így mindig cappuccino-t kértem. Aztán néha persze ilyenkor sem mindig azt kaptam, mint szerettem volna, de azért általában előre tudható volt az eredmény.

Ahogy elkezdtem információkar gyűjteni ehhez az íráshoz, rá kellett jönnöm, hogy a cappuccino annyira egyszerű kávéfajta, hogy nem nagyon szól róla egy cikk sem, vagy csak említés szintén esik róla szól.

Elkészítése sem nehéz, egyenlő arányban tartalmaz eszpresszót, habosított tejet és a tetején tejhabot. A tej először 60-70 °C -ra kell felmelegíteni, majd ezután habosítják.

Nevét a szerzetesek csuklyájáról kapta, mivel hasonlít a barna csuhát lezáró fehér kapucnira. Neve eredeti olasz alakja (egyes források szerint) a magyarok számára nehezen leírható, ezért 1999 óta teljesen nyugodtan írhatjuk fonetikusan, kapucsínónak.

És egy Guinness rekord a végére. 2012-ben Zágrábban a Julius Meinl fennállásának 150. évfordulóján megdöntötte a világ legnagyobb cappuccino-ja rekordot. Ennek keretében több mint ezer barista főzött 22 kávéfőzőn kávét. A kísérlet végére 4 óra alatt megtöltöttek egy hatalmas kávéscsészét 2012 liter cappuccino-val.